Botox kezelés után bevérzés

2014-10-22

Kedves Doktor úr ! 7 hete végeztettem botoxkezelést egy híres magánklinikán. Korábban sok alkalommal bőrgyógyásznál töltettem a szemem alatti rész hialuronsavval. Mély pontra jutottam, mert most már 7. hete tart a bevérzés nyoma az alsó szemhéjamnál, és a szemem még tért vissza az eredeti állapotába. Torz, duzzadt és sötéten elszíneződött a bőrfelszín. Remélem, van erre hatékony szakmai megoldás, esetleg valamilyen konzultáció? Sok mindent próbáltam, energiát és pénzt nem kímélve, hogy az eredeti állapotot visszanyerjem. Mire számíthatok ? Várom javaslatát. Köszönettel: Zsuzsa


dr. Pataki Gergely

Kedves Zsuzsa !
Nagyon sajnálom helyzetét. Nálunk nem történt ilyen hosszan tartó felületi lágyrészbevérzés botoxkezelés után soha, sőt
eseteink 95 százalékában a botox után duzzanatnak, kicsiny bevérzésnek nyoma
sincs másnap, harmadnap pedig már kifejti jótékony hatását.

A normalis vérömleny felszívódási fázisa a bőr elszíneződésével általában maximum néhány hétig tart. Ez természetes lehet bármely tűvel történő beavatkozás
vagy műtét után. A bevérzés során lerakódott vörösvértestekből kiáramló és megmaradó
“hemosiderin” nevű pigment okozza. Néhány hétig maradhat meg normál bőrben a sötét
elszíneződés. Állandóan elképesztő ritkán marad meg és ezt az állapotot
hívjuk hemosiderin festődésnek.

Önnél szinte már szinte állandóvá válásról beszélhetünk a leírása alapján
az időbeliség miatt.

A festődés oka (elszíneződés és a festődés lassú felszívódásának oka) lehet
:

a bőre felső rétegét ért korábbi kezelések sora és az itt lerakódott
hialuronsavítól (egyéb anyagtól) kialakult pangás. Míg a bőr feszülését a
korábbi therápia ideig óráig elérte, úgy a keringést a bejuttatással képződő
mikrohegeken és feszülésen keresztül rontotta. Az alsó szemhéj és a járomív
területén a bőr alatt futó vastagabb venulácskák találhatóak. A vénák enyhe
tágulatának oka egy egyfajta pangás, melyet részben vagy
egészben a korábban bőr dermis rétegébe adott hialuronsav okoz(hat). Én
mikroszinten ezzel tudnám magyarázni a nagyobb bevérzést és a felületes
pangás magyarázatot adhat arra is, hogy miért szívódik fel olyan lassan az
imbibició.
Írja, hogy többféle terápiát megpróbált. Melyek ezek?

A mi terápiás javaslataink:

– nagy dózisú C vitamin (5-10.000 mg/nap kúra formájában)

– (a szemréstől 1 cm-ig) a kereskedelmi forgalomban kapható
feketenadálytő krémmel nap 2x. Ez gyorsíthat a felszívódáson.

– lökéshullám therápia ( Ettől a kezeléstől a regeneráció felgyorsulását, a szövetek fellazulását, vérkeringésének
felgyorsulását, így a foltok csökkenését vártam)

– jégszauna (regenerációt indukálja)

– arcmasszázs (nyirokdrenázs) és arctorna

– dióda lézer (rendelkezünk ilyennel), amennyiben néhány hónap múlva
sem változik a helyzet: q-switched Nd: Yg lézer.

– Alternatív therapia: Arnica 12-C (homeopathia) hatásos lehet
egyeseknél
Ha a jövőben Önnél tűvel történő kezelés történik az fokozott figyelmet
igényel a kezelése az Ön és orvosa részéről:

– hosszabb kompresszió kell

– hosszabb jegelés kell

– az első órákban (sőt napokban) szükséges nyugalom biztosítása
Amennyiben gondolja kérem, hogy látogasson meg minket ideje engedtével egy előre egyeztetett
időpontban egy kontrollon!

Üdvözlettel,

dr. Pataki Gergely

plasztikai sebész, a Premium Plasztikai Sebészet vezető orvosa

 Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
error: Szerzői jogvédelem alatt álló tartalom.