Hullámosodás tokzsugorodás miatt mellnagyobbítás után

2018-03-22

Kedves Pataki doktor úr! Kialakult nálam a tokzsugorodas, - már évekkel ezelőtt- és mostanra már talán szemmel is látható a hullámosodas. Olvastam, hogy bemetszessel is megszüntethető, - érdekelne, hogy Ön vallal-e ilyen műtétet- vagy esetleg ultrahanggal puhítható. Szeretném megtudni, hogy erre alkalmas a hagyományos , - általam csak ez ismert - készülék? Amennyiben igen, lenne kedves leírni par szóban nekem, hogy gellel együtt kell-e végezni, és napi pár perc elegendő-e, mert úgy tudom a hosszabb alkalmazás, csökkenti a saját zsírallomanyt? Minden információt köszönök, üdvözlettel Réka

Kedves Réka!

Sajnáljuk, hogy a máshol végzett mellnagyobbítása után késői szövődményként tokzsugorodás alakult ki.

Klinikánkon prémium kategóriás, élettartam-garanciás implantátumok felhasználásával és a lehető legmodernebb, legprecízebb műtéti technikával igyekszünk mindent megtenni a kockázat csökkentéséért.

Tapasztalataink azt mutatják, hogy kialakult előrehaladott tokzsugorodás esetén szinte biztos, hogy implantátumcserére van szükség. A tok bemetszése enyhe esetben lehetséges (ekkor a páciensnek panasza általában nincs), de ez is többnyire csak elodázza a végleges megoldást, hiszen a beteg szövet részleges vagy teljes eltávolítása szükséges, ami műtéttechnikailag részleges vagy teljes tokeltávolítással (ún. kapszulektómiával) kivitelezhető.  E mellett új implantátumot kell alkalmazni. A kivett implantátumot a szakma szabályai szerint tilos visszatenni.

Ilyenkor gyakran poliuretán bevonatú implantátum beültetését szoktuk javasolni pácienseinknek, mert ez az anyag még jobban „kitapad” a saját szövetekhez, így még tovább csökken az ismételt tokzsugorodás veszélye.

Ajánljuk szíves figyelmébe kapcsolódó cikkünket és televíziós riportunkat:

A hagyományos ultrahang készülék egy diagnosztikus apparátus, melynek nincs hatása a felnőtt szövetekre (embiókra talán lehet), így teljességgel alkalmatlan tokzsugorodás kezelésére. Aki azt mondta, hogy alkalmas, nem mondott igazat.

A fizioterápiás “terápiás” ultrahang készülékek igen gyenge erősségük miatt szintén alkalmatlanok egy tokzsugorodás (hullámosodás) megakadályozására, hatásuk talán a mellnagyobbítás utáni izomfájdalmak kezelésében merül ki.

Néhány alkalommal megfigyeltem, hogy megfelelő orvos által irányított nagyerejű, speciális “lökéshullám” készülékekkel hatékonyan kezelhető a nem előrehaladott tokzsugorodás. (Kollégámnál: dr. Magyar Mátyásnál (ortopéd sebész) – Fájdalomambulancia)

Bízom benne, hogy információinkkal segíthettünk.

A mellplasztikai beavatkozásokról részletes információt talál a drpataki.hu/mellplasztikainfo oldalunkon.