Masztektómia (mellrákos megbetegedés)

2014-10-23

Kedves Dr Úr! A kérdésem a következő. Családomban anyai-apai ágon több mellrákos megbetegedés történt. Édesanyám, édesapám nővére és lánya.Sajnos nagyrészt halállal végződött. Tudom, hogy van lehetőség genetikai vizsgálatra, melyet meg fogok csináltatni. Az eredménytől függetlenül eldöntöttem, hogy preventív mellszövet eltávolítást szeretnék végrehajtatni magamon helyreállító műtéttel együtt. Kérdésem, hogy Ön végez-e ilyen műtétet. Segítségét előre is köszönöm. Tisztelettel B.P.

Javasoljuk, hogy csináltassa meg a genetikai vizsgálatot. Ez által meg lehet állapítani, hogy BRCA gén hordozó-e, és milyen százlékban növekedett daganatos betegség kialakulásának a kockázata mellében. Ezt követően egy onkológussal és egy plasztikai sebésszel célszerű konzultációt folytatnia. Indokolt esetben végzünk preventív mellszövet eltávolítást. A műtétet követő szövet pótlás lehetőségei változatosak és egyénre szabottak.

Statisztikák szerint minden 10. nőt érinthet a melldaganat. A mell, mint a nőiesség szimbóluma különösen fontos a páciens életminősége, önértékelése szempontjából. Általában a mell daganatos betegségei miatt van szükség az emlők eltávolítására. Szerencsére ma már egyre kifinomultabb technikákkal van lehetőség a részlegesen vagy teljesen eltávolított emlők helyreállítására. Az eltávolított szövetek pótlása történhet saját szövettel – például hátizomzatból, vagy a hasfalból, átültetve – illetve korszerű és biztonságos szilikon implantátummal. Az eljárások az adott súlyosság és szöveti adottságoknak megfelelően történhetnek egy-, vagy két ülésben, illetve ma már az onkológiai ajánlások figyelembevételével egyre gyakrabban lehetőség van az úgynevezett elsődleges helyreállításra is, mely során a daganat eltávolítását követően egyazon műtét keretein belül történik a helyreállítás, például szilikon-implantátummal. A helyreállító műtét során a cél egy új mell kialakítása, illetve a meglévőhöz való minél nagyobb hasonlóság elérése.

Lehetősége van még tájékozódni ezen a honlapon is: http://www.drpataki.hu/mellkorrekcio-mell-helyreallito-mutetei

Tisztelettel,