Mellnagyobbítás utáni fájdalom

2020-04-16

Kedves Doktor Úr! 25 éves vagyok és 2017-ben eldöntöttem, hogy meg szeretném nagyobbíttatni a melleimet, viszont nem érzem a magaménak, sajnos a bal oldalon a hátam mindig fáj, amióta volt a műtétem, szenvedek a hátammal és a mellkasom is fájdogál, szurkáló érzést érzek és kényelmetlennek érzem. Ilyenkor mit lehet tenni?? Ha úgy döntenék, hogy ki szeretném vetetni, akkor mindenképp mellfelvarrással jár és megszűnne ez az érzés utána? Köszönöm előre is a válaszát! Kinga

Kedves Kinga!

Az esetek túlnyomó többségében, 90 % feletti arányban a mellnagyobbítás kohezív szilikon implantátummal szövődménymentes és panaszmentes műtét utáni időszakkal jár. A páciensek elégedettek, sem hát, sem mellkasi fájdalmuk nincs, esetleg kis százalékuknál lehetségesek pl. időjárás változásnál, egy-egy sportnál ilyen nagyon rövid ideig tartó, gyulladáscsökkentővel gyorsan kezelhető időszakok.

Az Ön által leírt fájdalmak egyediek lehetnek, melynek több oka lehet:
– Az implantátum izom fölé került beültetésre és nagyon nagy a mozgásterjedelme, vagy az izom túlságosan fel lett szabadítva, vagy nem lett megfelelően felszabadítva, tehát anatómiai műtét technikai okai lehetnek.
– Az is lehetséges, hogy rosszul hegesedett.
– Lehetséges, hogy valamilyen ideg nyomás alatt van.

Ezeknél a panaszoknál differenciál diagnózis szükséges, hogy kizárjunk más fajta betegséget vagy ortopédiai elváltozást.
Amennyiben a differenciál diagnózis kizár más betegséget, úgy szükségessé válhat egy implantátum csere méret váltással, forma váltással, pozíció váltással, esetleg felület váltással a probléma megoldására. Abban az esetben, ha nem szeretne implantátumot, megvan a lehetősége, hogy kivegyük az implantátumot és sajátzsírral töltsük fel az implantátum körüli szöveteket, ez azonban egy nehéz eljárás, mely komoly szobrászi képességeket igényel és nem mindenkinél lehet megcsinálni. Gyakran szükséges ezzel egy ülésben a mell felvarrása is.
A nehézségek ellenére számos alkalommal sikerült nekünk nagyon szép A-s vagy B-s nagyságú melleket elérni olyan esetben, amikor a páciens a meglévő implantátum helyett nem szeretett volna újat és megelégedett kisebb, de formás mellekkel.

Javasoljuk, hogy megfelelő képalkotó eljárások és differenciál diagnózis mellett plasztikai sebészeten konzultáljon az elérhető lehetőségekről.