Mellplasztika magas vérnyomás mellett?

2017-12-25

Tisztelt doktor ur! 28 eves anyuka vagyok , szoptatas utan az amugy is kicsi melleim megereszkedtek es gondolkozom az implantatum beultetesen. Edesanyamnak tobbszor volt infartusa,es a csaladban halmozottan elofordul szivbetegseg magasvernyomas .Sajnos nekem is neha felmegy a vernyomasom.de gyogyszert nemszedek mert orvos nemallapitotta meg a szugsegesseget . Lehet e kizaro tenyezo a csaladi hajlam sziv es keringesi betegsegre valamint a magasvernyomas ? Valaszat elore is koszonom

Kedves Fruzsina!

A mellnagyobbítás rutin műtét. Ez a műtét rutinszerűen (alacsony kockázattal) teljesen egészséges emberen végezhető sikerrel. Minden alapbetegség – kisebb, nagyobb módon – fokozza a kockázatot. Pl. cukorbetegeknél is végezhető a műtét, ha jól be van állítva a vércukor, vagy adott esetben kezelt Crohn-os pácienseknél is elvégezhető (gyulladásos bélbetegség). Magas vérnyomással rendelkező pácienseknél is végezhető, ha be van állítva a vérnyomás.

Minden embernél fel mehet a vérnyomás bizonyos életszituációkban. Ha ez nem állandósul és a háziorvos nem látja szükségesnek a kezelését, akkor az nem magas-vérnyomás betegség, így nem fokozott a rizikó és a műtét a minden egyéb rutinvizsgálat után elvégezhető.

Miután a családban a leírtak szerint előfordul szív- és koszorúérrendszeri betegség, alapos “megelőző” életmód javasolt.

A mellnagyobbítás utáni 4-6. héttől fokozatosan vissza lehet állni a korábbi életvitelhez, amelybe a sport és az edzés is beletartozik, így a műtét után komolyan tehet a “megelőző” életmódért.

A műtét utáni időszakról részletesen itt olvashat:  https://drpataki.hu/mellnagyobbitas-elott-es-utan

További kérdései esetén kérem, hogy tájékozódjon honlapunkon, vagy keressen minket, készséggel állunk rendelkezésére!

Anita

dr. Pataki Gergely plasztikai sebész asszisztense