Szemhéj mozgása

2011-06-04

T. Doktor Úr! Szemhéjjal kapcsolatos kérdéssel fordulok Önhöz. Megfigyeléseim szerint a bal szemhéjam, nyitott szem esetén úgy redőződik, hogy ha alsó szemállásból felső szemállásba kerül a szemem (lentre nézek majd szép lassan fel), akkor a redők miatt egy bizonyos ponton "megakad" a szemhéjam a mozgásban majd kis "ugrással" folytatja azt. Kicsit furán hangzik így leírva, de jobban nem hiszem, hogy el tudom magyarázni. Mintha "szorulna" a szemhéj a redőkön, ezért mindkét szemet együtt vizsgálva a bal oldali "lustább" a függőleges irányú mozgáskor. Szeretném megkérdezni, hogy találkozott-e hasonló gonddal, illetve mit lehet tenni ennek a problémának a kiküszöbölésére? Köszönettel: Lajos

Vizsgálat nélkül nehéz a kérdésére válaszolni.

1. Elképzelhető, hogy a felső szemhéjemelő izom működésében van változás és ez okozza a szemnyitásnál az elmaradást. Ezt alaposan ki kell vizsgálni.
2. Lehetséges, hogy bőrfelesleg okozza a problémát.
3. Kezdődő belgyógyászati betegségnek (pajzsmírígy működési zavara) is lehet ez előjele.
4. Lehet, a felső szemhéj belső oldalán elhelyezkedő kötőhártya időszakos megvastagodása is, melyet gyulladás (pl. allergia) okoz.
5. Egyéb rendszerbetegség is okozhat féloldali tüneteket a szemhéjon.

Kérem, hogy először keressen fel szemészt.

Amennyiben az első két probléma áll fenn, plasztikai sebészként is tudok Önnek segíteni. (a 2. -es esetben pl. bőrfelesleg kimetszése, szemhéjplasztika)

Minden jót !