Tokzsugorodás

2010-05-26

Tisztelt Dr. Úr! Két éve volt mellnagyobbító műtétem (mirigy alá, anatómiai). Egy éven keresztül örültem a tökéletes eredménynek, de tavaly tavasz óta folyamatos keményedést érzek mind a két mellemben. A formájuk nem torz, de az implantátumok kontúrja jól kivehető, és tapintással abszolút érezhetőek. Hason feküdni, valakit szorosan átölelni nem tudok, mert olyan, mintha két kemény labda lenne a mellkasomon, és nagyon feszít. Az utóbbi időben nyirokcsomók is kialakultak a melleim körül és a hónaljaimban. Az UH vizsgálatok és az egyikből vett biopszia rosszindulatúságot nem mutat, és az implantátumok szivárgása is kizárt. A legutóbbi vérvételeimen 50 körüli vvt süllyedést kaptam, ami gyulladásra utal, és félő, hogy a bal mellem körül van gyulladás, mert fájdalmat is érzek ott. Néha szúró, máskor tompa, de feltétlenül kellemetlen. Lehet ez egy steril gyulladás, ami antibiotikummal kikehezlhető? Esetleg szükséges lehet az implantátum eltávolítása? Ha igen, akkor azonnali cserével (máshová helyezéssel) megoldható? Mi a tapasztalata ezzel kapcsolatban? Válaszát előre is köszönöm!

A kérdés komplex és a válasz is az, de ennek korrektségéhez személyes vizsgálat szükséges. A legjobb döntés, ha először az Önt operáló orvoshoz fárad vissza. Amennyiben ezt valamilyen okból kifolyólag nem szertné, ha gondolja szívesen megvizsgálom és segítek !

A tokzsugorodás több okra is visszavezethető, a leírtak alapján itt többről (gyulladásról is ) lehet szó. Az UH mellett szükség lehet MRI vizsgálatra is.
Néhány félreértés kérdésében: A steril gyulladás azt jelenti, hogy nem kórokozó okozza, tehát antibiotikummal nem kezelhető ki.

Azt, hogy szükséges-e az implantátum eltávolítása, személyes konzultáció során lehet eldönteni.